زیباترین مدل ها کابینت ایرانی را با آکس چوب تجربه کنید

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

گزارش بخش خبری سایت نقش شهر به نقل از خبرگزاری مهر :

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کابینت مدرن، از پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود.

کابینت مدرن به حالت‌های قدیمی و سنتی کابینت شباهت کمتری دارد و سادگی، از بارزترین ویژگی‌های آن است. سادگی در طراحی این کابینت‌ها باعث شده است که کابینت‌های سبک مدرن، برای انواع خانه‌های کوچک و نقلی متناسب باشند و این مساله، به خوبی با سبک معماری امروزی که روز به روز ناگزیر به کوچک نمودن متراژ خانه‌هاست، هماهنگ و هم‌خوانی دارد.

چه آشپزخانه‌ای بزرگ و پر نور داشته باشید و چه آشپزخانه‌ای بسیار کوچک که با فضای اتاق نشیمن مشترک باشد و یا حتی فاقد پنجره باشد، کابینت مدرن، می‌تواند یک گزینه‌ی پیش‌رو و مناسب باشد. در ادامه قصد داریم دو نوع از اصلی‌ترین مدل کابینت مدرن که جز زیباترین کابینت‌های آشپزخانه نیز محسوب می‌شوند به شما معرفی کنیم.

کابینت mdf

کابینت ام دی اف، رایج‌ترین نوع کابینت مدرن محسوب می‌شود که همه‌ی ما کم و بیش، آن را می‌شناسیم. ام‌دی‌اف، نه تنها در صنعت کابینت‌سازی، بلکه در دکوراسیون منزل نیز کاربرد دارد و از آن در ساخت مصنوعات چوبی از قبیل انواع میز، سرویس خواب، کتابخانه و غیره استفاده می‌شود.

ام‌دی‌اف، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی بدست آمده است. این ضایعات و خرده‌ها، پس از آنکه توسط دستگاه، خرد و یکسان‌سازی می‌شوند، با نوعی چسب، تحت فشار و دمای بالا، به یکدیگر فشرده می‌شوند. محصول بدست آمده که اینک mdf خام نام دارد، توسط روکش لمینت پوشانده می‌شود و به صورت ورقه‌های با اندازه‌های یکسان به کارگاه‌ها و کارخانه‌های کابینت‌سازی منتقل می‌شود.

ام‌دی‌اف، متریال بسیار مناسبی برای کابینت‌سازی محسوب می‌شود، زیرا از قدرت انعطاف بالایی برخوردار است و حتی می‌توان به وسیله آن کابینت منحنی یا هلال که به شکل خمیده است را طراحی نمود. انواع کابینت‌های چندرنگ، با استفاده از کابینت ام دی اف ساخته می‌شود که زیبایی خیره‌کننده‌ای به آشپزخانه شما می‌بخشند و با دیدن آن‌ها در وهله اول، متوجه نخواهید شد که این کابینت‌ها، از همان ورق ام‌دی‌اف معمولی که بارها دیده‌اید، ساخته شده‌اند.

در کنار این خصوصیات منحصربفرد، کابینت mdf قیمت مناسبی نیز دارد و به کابینت اقتصادی مشهور است. اگر تمایل ندارید هزینه زیادی بابت کابینت آشپزخانه خود بپردازید و در مقابل قصد دارید کابینت‌های شیک و امروزی نیز در آشپزخانه تعبیه کنید، این کار را بر عهده‌ی کابینت ام‌دی‌اف بگذارید تا فضای زیبا و مدرنی را در منزل شما ایجاد کند.

نحوه تمیزکاری کابینت ام‌دی‌اف، چندان دشوار نیست و با استفاده از یک دستمال نمدار، به آسانی تمیز می‌شود. برخی از رنگ‌های ام‌دی‌اف، ممکن است اثر دست و یا لکه را با وضوح بیشتری نشان دهند و برخی دیگر، این خصوصیت را ندارند که لازم است هنگام خرید، به این نکته توجه کنید.

کابینت ام‌دی‌اف در کنار خصوصیات خوب و جالب توجهی که دارد در برابر نفوذ آب آسیب‌پذیر است و دچار تخریب می‌شود، اما در صورتی که از آن مراقبت و نگهداری کنید، می‌تواند تا سال‌های زیاد میهمان خانه و آشپزخانه شما باشد.

کابینت‌های گلاس

کابینت‌های گلاس، یکی دیگر از انواع کابینت مدرن است که از انواع دیگر آن جدیدتر به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید کابینت‌های گلاس، بسیار براق و درخشنده است و به همین دلیل، حسابی در آشپزخانه جلب توجه می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه جذاب به نظر برسد.

ماده‌ی اصلی کابینت‌های گلاس، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است که بر روی آن، روکشی درخشنده و شفاف از جنس پلاستیک فشرده، به نام پلکسی‌گلس پوشانده شده است. پلکسی‌گلس، ظاهری شفاف و شیشه‌مانند دارد و مانند یک گوی شفاف، نور دریافتی از محیط را مجدداً به محیط باز می‌گرداند.

این خصوصیت هایگلاس، باعث شده است که این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک که فاقد نور کافی نیز هستند بسیار مناسب باشند، زیرا باعث دلبازتر شدن فضا می‌شوند و محیط را بزرگ‌تر و پرنورتر نشان می‌دهند. کابینت هایگلاس به رنگ‌های روشن مانند سفید، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب‌اند و بهتر است از رنگ‌های تیره، برای آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ استفاده کنید.

کابینت هایگلاس، در برابر نفوذ رطوبت آسیب‌پذیر است و دچار پوسیدگی می‌شود و تنها سطح رویی آنکه لایه پلکسی‌گلس بر روی آن کشیده شده، در صورتی که دچار خراش نشده باشد، در برابر رطوبت مقاوم است.

سطح صاف و صیقلی کابینت هایگلاس، نحوه تمیزکاری آن را بسیار سهل و آسان کرده است، زیرا گرد و غبار و ذرات چربی بر روی آن نمی‌نشیند؛ اما هایگلاس در برابر اثر دست و انگشت و همچنین خط و خش حساس است و آن را با وضوح نشان می‌دهد، بنابراین اگر از کابینت هایگلاس در آشپزخانه‌تان استفاده می‌کنید، علاوه بر اینکه باید در نگهداری آن مراقبت بیشتری به خرج دهید تا آسیب نبیند، باید در تمیزکاری آن هم تلاش بیشتری کنید زیرا زیبایی هایگلاس، به درخشندگی آن است. البته همانطور که اشاره شد، تمیزکاری آن به دلیل سطح صافی که دارد، بسیار ساده است.

کلام آخر

کابینت مدرن را می‌توان از متریال‌های مختلفی چون چوب، ممبران و غیره نیز ساخت، اما همانطور که اشاره شد، کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، رایج‌ترین نوع آن است که ما سعی کردیم به طور مختصر آن دو را معرفی کنیم.

این محتوا توسط تیم نگارش وب‌سایت آکس چوب تهیه شده است. چنانچه تمایل دارید به طور دقیق‌تر راجع به انواع کابینت مدرن اطلاعات کسب کنید به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت آکس چوب مراجعه فرمائید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.