راهنمای جامع برگ تعهد معماری، محاسب، تاسیسات و کاربرد آن در نقشه شهرداری

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

کاربرد برگ تعهد در طراحی معماری

در این مقاله به کاربرد برگ تعهد در طراحی نقشه شهرداری خواهیم پرداخت.برای اینکه یک پروژه معماری مانند ساخت یک آپارتمان شروع شود نیاز به دستور نقشه و جواز ساخت داریم برای اخذ این دو نیز بایستی به دفاتر خدمات شهرداری مراجعه کنیم اما قبل از آن مهندس معمار طراحی پلان های معماری را انجام می دهد که به همراه آن برگه تعهد معماری نیز میبایست تهیه شود . کارکرد برگه تعهد در این مرحله برای ضمانت پلان هاست که توسط یک مهندسین مربوطه تعهد داده میشود که کلیه نقشه ها مطابق با مقررات ملی ساختمان طراحی شده اند و در صورت مغایرت مهندس معماری که برگه سبز معماری خود را ضمیمه پلان ها کرده پاسخگو خواهد بود در واقع برگ سبز معماری این تضمین را به ارگان ناظر بر ساخت و ساز شهری می دهد که کار به شیوه درست و اصولی پیش میرود.

بیشتر بخوانید:

تهیه برگ تعهد معماری، سازه، تاسیسات 

کاربرد برگ تعهد در نقشه شهرداری

تهیه نقشه های معماری یا برگ سبز طراحی معماری در ابتدای تشکیل پرونده در دفتر خدمات به منظور یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور جواز یا پروانه ساختمانی توسط شرکت های واجد صلاحیت ارائه می گردد. این برگه به همراه نقشه های معماری ممهور شده توسط شرکت مربوطه به دفتر خدمات برای استعلام در سیستم شهرداری تحویل داده می شود.
برگه های تعهد نظارت ، محاسبات و تاسیسات پس از تایید نقشه های معماری و صدور فیش عوارض توسط شهرداری به همراه نقشه های محاسبات و تاسیسات برق و مکانیک ممهور شده توسط شرکت های واجد صلاحیت برای استعلام در سیستم شهرداری تحویل دفتر خدمات داده شده تا نقشه های مربوطه برای انجام مراحل بعدی صدور جواز بررسی شوند.

بیشتر بخوانید:

 طراحی معماری نقشه شهرداری

پایه بندی سازمان نظام مهندسی

بر اساس پایه بندی سازمان نظام مهندسی پایه و سهمیه مهندسین معمار به شرح زیر است:

پایه ۳ —— ساختمان حدکثر ۲ طبقه یا حداکثر زیربنای ۶۰۰ مترمربع
پایه ۲ —— ساختمان حدکثر ۵ طبقه یا حدکثر زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع
پایه ۱ —— ساختمان حداکثر ۱۰ طبقه یا حداکثر زیربنای ۵۰۰۰ مترمربع
ارشد —— ساختمان بیش از ۱۰ طبقه و بیش از ۵۰۰۰ مترمربع

این برگه ها شامل برگه تعهد طراحی معماری، برگه تعهد محاسبات، برگه تعهد تاسیسات برق و مکانیک می باشند.

برگه تعهد دارای بخش هایی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد پس با ما در این بخش همراه باشید.

برگه تعهد معماری

برگه معماری شامل برگه های تعهد معماری می باشد. برای صادر شدن جواز و یا پروانه ساختمان، برگه سبز معماری و یا برگه تعهد معماری از جمله مدارک مورد نیاز می باشد که شرکت واجد شرایط باید آن را ارائه نماید. برگه سبز معماری برای در ابتدای کار تشکیل پرونده به شکل مهر شده برای استعلام از سیستم شهرداری به دفتر خدمات تحویل داده می شود.

برگ تعهد معماری

برگ تعهد معماری

قیمت برگه معماری

قیمت برگه طراحی و تعرفه برگه معماری در تهران و سایر شهرها بر اساس متراژ و دیگر عوامل تعیین می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت برگه معماری و خرید برگه سبز و اطلاعات از نحوه تهیه برگه معماری می توانید با ما تماس بگیرید.

برگه تعهد محاسب

برگه محاسب یا برگه تعهد سازه به عنوان یکی از انواع برگه سبز، برگه ای است که باید توسط مهندسین مربوطه تکمیل و به دفتر خدمات شهرداری ارائه شود . خرید برگه سازه در قیمت های مختلفی انجام می شود که یکی از عوامل موثر بر روی قیمت برگه سازه متراژ ساختمان می باشد. در برگه مهندسی سازه عنوان می شود که مهندس عمران بر اساس قوانین نظام مهندسی نقشه ها را طراحی کرده است..

خرید برگ تعهد سازه

شما برای خرید برگه محاسب یا خرید برگه سازه باید از قیمت برگه محاسب آگاهی داشته باشید . قیمت برگه محاسب ثابت نبوده و در زمان ها و بر اساس مشخصات ساختمان مانند متراژ ساختمان متفاوت می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت برگه سازه و انواع تعرفه برگه سازه و خرید برگه سازه می توانید با ما تماس بگیرید.

برگ تعهد تهیه نقشه های محاسب یا محاسبه سازه و نظام مهندسی برای شهرداری

برگ تعهد تهیه نقشه های محاسب یا محاسبه سازه و نظام مهندسی برای شهرداری

برگه تعهد برق و مکانیک

یکی از بخش های ساختمان برق و مکانیک ساختمان می باشد که از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است. تاسیسات شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی و بهداشتی ساختمان و همچنین تاسیسات آتش نشانی و گاز رسانی و آسانسور و دیگر موارد از این قبیل می باشد. در مکان های خاص، فواره ، آبنما و پله های برقی و بسیاری دیگر از بخش های تاسیسات یک ساختمان می باشد.

نمونه ای از برگ سبز تاسیسات مکانیکی

نمونه ای از برگ تعهد تاسیسات مکانیکی

برای ساختن یک ساختمان احتیاج به تهیه برگه تاسیسات داریدکه قیمت برگه تعهد تاسیسات متنوع می باشد و متراژ ساختمان از عوامل موثر بر قیمت برگه تعهد برق و مکانیک می باشد. شما برای اطلاع از قیمت برگه تعهد تاسیسات می توانید با ما تماس بگیرید.

در برگه تاسیسات یک ساختمان مهندس مکانیک مسئولیت نقشه های تاسیسات مکانیکی ساختمان را به عهده می گیرد و متعهد می شود که نقشه های تاسیسات ساختمان را بر اساس قوانین و مقررات ملی ساختمان و اصول فنی انجام داده است.

برگه نظارت

ساختمان هایی که برای ساخت آن ها از نظارت مهندسین ناظر استفاده نشده است نمی توانند پایان کار شهرداری را دریافت نماید. دریافت پایان کار مستلزم داشتن مهندس ناظر برای ساختمان و دارا بودن برگه نظارت ساختمان و نظارت شهرداری می باشد. بنابراین برای تهیه پایان کار شهرداری شما موظف به ارائه برگه تعهد نظارت، برگه سبز نظارت، برگه نظارت معماری یا برگه نظارت سازه ، برگه نظارت تاسیسات و دیگر برگه های نظارت مهندسی می باشید. در برگه تعهد نظارت، مهندس ناظر موارد مشخصی را متعهد می شود که باید کار نظارت بر ساختمان را بر اساس این قوانین انجام دهد. از آن جا که استانداردهای ساختمان موارد مشخصی را شامل می شود که در قوانین و مقررات و مصوبه های وزارت مسکن و شهرسازی آمده است مهندس ناظر متعهد می شود که بر اساس مصوبه های قانون شهرداری و مفاد نقشه مصوب شده کار نظارت به ساختمان را انجام دهد و چنانچه مجبور به ترک نظارت بر ساختمان شد گزارش دقیقی را از روند انجام کار تا کنون به سازمان نظام مهندسی ارائه نماید.

در برگه تعهد نظارت همچنین قید شده است که اگر مهندس ناظر در نظارت بر روند ساخته شدن ساختمان تعلل نماید و یا خلاف مندرجات پروانه صادره اقدام نماید صاحب پلاک مراتب را به شکل کتبی به شهرداری اعلام می نماید و تا قبل از این که مهندس ناظر جدید معرفی شود هیچ اقدامی برای ادامه ساخت ساختمان انجام نمی شود و از انجام هر گونه کار ساختمانی باید پرهیز نماید. صاحب پلاک در برگه تعهد نظارت همچنین تعهد می نماید ، در صورتی که خلاف مندرجاتی که در قانون و مقررات آمده عمل شود در صورت بروز هر مشکلی حق اعتراض از جانب وی در برابر قوانین سلب می شود.

برگ تعهد نظارت

برگ تعهد نظارت

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.