۳۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده قم بازسازی می‌شود

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

به گزارش بخش خبری سایت نقش شهر به نقل از خبرگزاری ایسنا،

ایسنا/قم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم احداث خواهد شد.

داریوش بلدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در ادامه طرح اقدام ملی مسکن،‌ علاوه بر ساخت واحدهای جدید در شهرک پردیسان قم، در قالب همین طرح می‌توان در بافت فرسوده شهر هم واحدهای مسکونی ساخت.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای مشارکت دستگاه‌های ذیربط در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده آماده ‌شده و مقرر است بنیاد مسکن در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی نماید.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم عوارض ساختمانی این واحدها را در این منطقه رایگان اعلام نموده، هزینه خدمات نظام‌مهندسی نیز با ۵۰ درصد تخفیف و تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه مسکن نیز از سوی بانک به متقاضیان ارائه می‌شود.

بلدی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت فرسوده، گفت: به دلیل پایین بودن کیفیت مسکن در هسته مرکزی شهر، این مناطق در حال خالی شدن از جمعیت و از سوی دیگر سکونت اتباع خارجی در این مناطق درحال افزایش است.

وی افزود: با توجه به هسته مرکزی شهر از خدمات زیربنایی به‌طور کامل برخوردار است، در تلاش هستیم واحدهای مسکونی جدید در این مناطق احداث نماییم.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۷۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای احراز هویت دعوت و تاکنون ۳۵۰ نفر احراز هویت شده‌اند؛ این افراد باید در بانک حساب افتتاح کنند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم،‌ ۳۰ درصد هزینه طرح اقدام ملی مسکن از طریق تسهیلات و ۷۰ درصد نیز آورده متقاضیان است.

وی افزود: افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام و مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند، تا ۱۵ تیرماه پیامک واریز وجه به‌حساب برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن قم نیز در این جلسه گفت: بانک مسکن متعهد شده است برای تامین مالی احداث بخشی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن،‌ با اولویت تسهیلات صندوق مسکن یکم اقدام نماید.

خاکساری افزود: افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و دارای صندوق مسکن یکم هستند،‌ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین میزان تسهیلاتی که بانک مسکن به بافت فرسوده پرداخت می‌نماید از ۸۰۰ تا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بر اساس متراژ واحد می‌باشد.

انتهای پیام

لینک منبع

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.