دکوراسیون خانه سنتی امیرحسین مدرس

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

به گزارش بخش خبری سایت نقش شهر،

درحال حاضر اجاره‌نشین هستیم. اما قطعا هر زمان خانه بخریم، ملکی را انتخاب می‌کنیم که ساختمانش قدیمی باشد تا بازسازی‌اش کنیم. حس و حال خانه‌های قدیمی برای من و همسرم دوست‌داشتنی است.

وارد خانه امیرحسین مدرس و بهار بهاردوست میشویم. اولین چیزی که به چشم میخورد آرامش فضاست. از گوشهوکنار خانه نوای موسیقی شجریان به گوش میرسد و رایحه عود و شمعهای روشن فضا را دلنشین کرده. این زوج کمتر از یک سال است که ساکن این خانهاند. ساختمانی که معمار آن هژیر بنفشهخواه، پسر رضا بنفشهخواه است. سبک خانه این زوج مهماننواز سنتی است، زیرا هر دو در گذشته ساکن خانههایی با معماری قدیمی بودند. مجله دلتا در این مقاله به بررسی طراحی دکوراسیون این زوج هنرمند پرداخته است.

امیرحسین مدرس می‌گوید که متولد محله بیسیم تهران است؛ جایی حوالی میدان خراسان. در خانهها و محلههای کوچه دردار، آبشار و خیابان ایران دوران جوانی را گذرانده است. محلههایی با بافت قدیمی، خانههایی وسیع، سقفهایی بلند و دارای اندرونی و بیرونی با معماری دوستداشتنی آن زمان. بهار بهاردوست نیز متولد محله امیرآباد تهران است. او اقتصاد خوانده و عاشق هنر است و در همین زمینه فعالیت میکند.

امیرحسین-مدرس

امیرحسین مدرس: چوب از متریالهایی است که در دکوراسیون بسیار پرکاربرد است. چوب انرژی مثبت زیادی دارد. سبک خانه تقریبا سنتی است. این روزها سبک خیلی از خانهها مدرن شده، مدرن بیمنطق! قرار نیست هرچیزی که در دنیای وسیع دکوراسیون مد شد همان را انتخاب کنیم. هر مدی الزاما زیبا و کاربردی نیست.

بهار بهاردوست: کارهای پتینه، تذهیب و دکوپاژ انجام میدهم. این فضا قبلا اتاق کار همسرم بود. اما الان هم کتابخانه در آن قرار دارد و هم به کارگاه پتینه من تبدیل شده.

خانه-سنتی-امیرحسین-مدرس-و-همسرش-دکوراسیون

امیرحسین مدرس: تنها تغییری که در فضای داخلی خانه ایجاد شد، تعویض کاغذدیواریها بود. رنگ سبز را دوست داریم چون آرامشبخش است ضمن اینکه با وسایل خانه همخوانی دارد و طرح آن هم شلوغ نیست و نقوش روی آن از نقوش تذهیب الهام گرفته.

بهار بهاردوست: رنگ کرم و قهوهای در دکوراسیون هیچوقت چشم را خسته نمیکند. به همین دلیل از ترکیب این دو رنگ برای مبلمان استفاده کردیم.

خانه-سنتی-امیرحسین-مدرس

امیرحسین مدرس: فرش را فقط بهعنوان پوشاننده کفپوش در نظر نگرفتیم. معتقدیم فرش باید نقشه، طرح و رنگ مناسبی داشته باشد و حتما دستبافت باشد. به عقیده ما فرش باید زمانی که پهن میشود هویت و نقشهاش را کامل نمایش دهد؛ درواقع، بخشی از طراحی خانه بشود و مانند یک قاب عکس زیبا روی زمین قرار بگیرد.

بهار بهاردوست: بهدلیل علاقه زیادی که به قفلهای قدیمی داشتیم، پارچه کوسنها طرحهایی از قفل درهای قدیمی دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی خانه مطلب دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک را مطالعه کنید.

لینک منبع

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.