کلیه اصول طراحی ویلا برای ساخت ویلایی زیبا

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

اگر به طراحی ویلا علاقه مندید یا زمینی برای طراحی ویلا دارید در این مقاله با ما همراه باشید.ما در این مقاله تمام اصول طراحی ویلا را برای شما توضیح خواهیم داد.با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع زندگی صنعتی، جدایی افراد از محیط بکر و آرام طبیعت کم و بیش منجر به گسترش آشفتگی، افسردگی و خستگی روحی در جامعه شده است. علاوه بر آن افزایش جمعیت متمرکز شهری و وجود آلودگی های زیست محیطی، ناخودآگاه ایده داشتن باغ، باغچه و یا ویلایی خارج از محدوده­ شهری و در منطقه ه­ای خوش آب و هوا را در ذهن پر رنگ تر می کند. محیطی برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه از فضای شهر فاصله دارد ولی می بایست از لحاظ امکانات، هم تراز ساختمان های شهری باشد و اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود تا در مدت زمانی که افراد قصد استفاده از این مکان را دارند دچار محدودیت های غیر ضروری و مشکلات رفاهی نباشند.از این رو باید نسبت به طراحی ویلا و باغ توجه ویژه ای صرف نمود، چه در قسمت طراحی فضای بیرونی و اطراف ویلا و چه در طراحی فضای داخلی، که قطعا نسبت به طراحی داخلی واحد های مسکونی متداول تفاوت هایی خواهد داشت.

جهت طراحی معماری ویلا ، (طراحی داخلی ویلا و طراحی نمای ویلا و طراحی حیاط و فضای سبز ویلا) به همراه ارائه طراحی و نقشه های سازه، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی با ما تماس بگیرید.

فهرست مطالب

نکاتی که در طراحی ویلا و طراحی معماری ویلا باید توجه کرد برای اینکه ویلایی زیبا و کارآمد بسازید

۱. اقلیم منطقه

۲. جهت و شدت وزش باد

۳. زاویه تابش خورشید

۴. نوع بافت شهرسازی( بطور کلی ویلاها و خانه های اطراف)

۵. قوانین شهرداری جهت ساخت ویلا

۶. افرادی که قصد استفاده از ویلا را دارند.

اصول طراحی پلان ویلا

در طراحی ویلا یکی از مهم ترین واصلی ترین بخش ها، طراحی پلان ویلا می باشد چرا که در طراحی ویلا باید به هماهنگی میان پلان و فرم توجه زیادی شود در عین حال توجه به موارد اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از پرت شدن فضاها این روند را به چالش های فراوانی می کشاند، حل کردن آنها نیاز به زمان بندی مناسب دارد.در طراحی پلان، قرارگیری فضاها با توجه به سطح اشغال مناسب برای آشپزخانه، نشیمن، خواب ها، سیرکولاسیون و… از یک طرف هماهنگی کامل بین فضاها باید مورد توجه قرار گیرد.نکته دیگر دراصول طراحی ویلا توجه به سایت، نحوه قرارگیری ساختمان ویلا، هماهنگی میان طبقات و ساختار سقف است که می تواند ساده، شیبدار ویا ترکیبی باشد، موارد گفته شده ازعوامل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.در روند طراحی ویلا در طول پروژه باید به مباحث مقررات ملی ساختمان توجه ویژه داشت تا در اجرا ویلا، ساختمان بصورت خاص و بی نقص به پایان برسد.

امکانات و تجهیزات مورد نیاز در طراحی ویلا

سیستم های گرمایشی و سرمایشی تکمیل و استاندارد
آبیاری قطره ای هوشمند برای باغ یا باغچه ویلا
سیستم ایمنی مناسب برای درب، پنجره و محیط داخلی خانه
پمپ و موتور خانه و جانمایی آن
نورپردازی و رنگ آمیزی اصولی و استاندارد
اتاق های موردنیاز دیگر مثل اتاق سرایداری و انباری
تعبیه ملزومات تفریحی مثل منقل، تاب و غیره

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

اصول  طراحی داخلی ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی در اصول طراحی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است و این بخش از عواملی می باشد که ویلا ها را از یکدیگر متمایز می کند، بر این اساس باید به آن توجه خاص شود. وجود دیتیل های خاص در ویلا و جزئیات می تواند طرح را زیباتر و مجلل تر نمایش دهد. استفاده از نور و شیشه در طراحی داخلی ویلا ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با معماری نورمیتوان کیفیت فضا را تا حد زیادی ارتقا بخشید. درمقاله تادائوآندو معماری نور بیشتر می توان با معماری نورو تاثیر آن بر فضا آشنا شد.
وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی ویلا ی مطلوب باشد. هم چنین طراحی باید به گونه­ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه­ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند.

پیشنهاد: برای یک طراحی جذاب امروزی، استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است. در این مدل از طراحی فضا های عمومی و خصوصی برای استفاده­ راحت تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

استفاده از نور جنوب و وجود در های بازشونده کشویی بزرگ نیز، نکته­ بسیار مهمی است که می­تواند در زمان عصرگاهی و غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل نموده و موجب افزایش سطح بهره وری نوری و نشاط ساکنان گردد.

بیشتر بخوانید:

آموزش ترسیم نقشه فاز دو سقف کاذب

تفکیک فضاها در طراحی دکوراسیون ویلا

نقشه هر ویلا، نشانگر تمام بخش های آن است. یکی از چالش هایی که همیشه طراحان با آن درگیر می باشند، این است که بخش های مختلف را در کجای نقشه قرار دهند. قرار دادن قسمت های مختلف ویلا، به متراژ زمین و همچنین کاربرد های آن بخش بستگی دارد. اتفاقی که در ویلاهای لوکس می افتد این است که از ورودی ویلا تا بخش های مورد نیاز شما در بنای مفید و همچنین محوطه بتوان یک ارتباط معنا دار بصری و حرکتی ایجاد کرد. فی الواقع، هنگامی که از اصول طراحی ویلا و رعایت آن صحبت می شود.

منظور رعایت اصول معماری نیز می باشد. اصول معماری به همین نکات اشاره دارد و هدف آن خلق یک پلان با بهترین عملکرد است. خلق یک پلان که بتواند تمام بخش ها را با ورودی ویلا در تعادل قرار دهد، کار بسیار سختی است که در اصول طراحی ویلا به آن توجه می شود. این تعامل می تواند در سبک های طراحی نما، طراحی نقشه معماری و محوطه سازی ویلای شما از یک سبک خاص پیروی کند. به عنوان مثال ویلاهایی که با سبک کلاسیک طراحی می شوند، از نمای اصلی گرفته تا طراحی دکوراسیون داخلی به صورت کامل از سبک کلاسیک طراحی دکوراسیون پیروی می کنند.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

طراحی خارجی ویلا

پس از طراحی فضا های داخلی و توجه به الزامات و نیاز های یک ویلا نوبت به طراحی فضای خارجی می رسد. با توجه به این که هدف از استفاده از فضای بیرونی باغ و ویلا لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب است، طراحی این فضا می بایست به گونه ای انجام شود که حداکثر کارایی و رضایتمندی ساکنین را تامین نماید.جانمایی صحیح المان هایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما به همراه استخر، و تونل طبیعت از مهم ترین بخش های طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا می باشد.در نظر گرفتن باغچه های گل کاری شده و فضای سبز کافی، چیدمان درست درختان و انتخاب صحیح نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمی را در زیبایی فضای ویلا و تبدیل شدن آن به یک مکان چشم نواز و فرحوی بخش بر جا می گذارد.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

ویژگی های طراحی برتر

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه­ تأمین برق مصرفی از طریق سلول های خورشیدی، تأمین آب گرم مصرفی از طریق آبگرمکن های خورشیدی، مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره­ای و هوشمندسازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلا، باغ یا باغچه ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید، از سوی دیگر نورپردازی جذای و کاربردی محیط داخل و خارج و همچنین نورپردازی­ بین گیاهی و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین عوامل برتری طراحی سازه نهایی بر رقیبان خود خواهد بود.

اصول طراحی سازه ویلا

از اتفاقاتی که همیشه ایجاد محدودیت در طراحی معماری به وجود می آورد و طراحان را به چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای طراحی ویلا صورت گرفته است. ایجاد معماری جذاب و متفاوت در طراحی ویلا نیاز به دانش گرایش های مختلف از جمله دانش سازه ای است تا بتوان فرم های زیبایی خلق کرد. تیم طراحی سرور استودیو برای رسیدن به اهداف خود مهندسین گرایش های مختلف را دور هم جمع کرده و طراحی ویلا را به صورت موازی و در کنار هم انجام میدهند تا با کمترین خطا و بهترین خروجی پروژه به پایان برسد.

سبک های  طراحی ویلا

  • سبک  کلاسیک
  • سبک مدرن
  • سبک مینیمال
  • ویلاهای کارکرد گرا

که هر کدام زیبایی های مخصوص به خود را دارند.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

طراحی داخلی ویلا

یکی از عناصر خیلی مهم در طراحی ویلا بحث دکوراسیون داخلی ویلا می باشد که نقش بسیاری در زیبایی ویلا و راحتی افرادی استفاده کننده دارد.ویلاهای دوبلکس یا ویلاهای تریبلکس آزادی عمل بیشتری نسبت به ویلاهای کوچک در زمینه دکوراتیو دارند. وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی مطلوب باشد. هم چنین طراحی باید به گونه­ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه­ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند.

پیشنهاد: برای یک طراحی جذاب امروزی، استفاده ازمعماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است. در این مدل از طراحی فضا های عمومی و خصوصی برای استفاده­ راحت تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.استفاده از نور جنوب و وجود درهای بازشونده کشویی بزرگ نیز، نکته­ بسیار مهمی است که می­تواند در زمان عصرگاهی و غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل نموده و موجب افزایش سطح بهره وری نوری و نشاط ساکنان گردد.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

طراحی خارجی ویلا

پس از طراحی فضاهای داخلی و توجه به الزامات و نیاز های یک ویلا نوبت به طراحی فضای خارجی می رسد. با توجه به این که هدف از استفاده از فضای بیرونی باغ و ویلا لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب است، طراحی این فضا می بایست به گونه ای انجام شود که حداکثر کارایی و رضایتمندی ساکنین را تامین نماید.جانمایی صحیح المان هایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما به همراه استخر، و تونل طبیعت از مهم ترین بخش های طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا می باشد.در نظر گرفتن باغچه های گل کاری شده و فضای سبز کافی، چیدمان درست درختان و انتخاب صحیح نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمی را در زیبایی فضای ویلا و تبدیل شدن آن به یک مکان چشم نواز و فرحوی بخش بر جا می گذارد.

ویژگی های طراحی برتر

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه­ تأمین برق مصرفی از طریق سلول های خورشیدی، تأمین آب گرم مصرفی از طریق آبگرمکن های خورشیدی، مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره­ای و هوشمندسازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلا، باغ یا باغچه ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید. از سوی دیگر نورپردازی جذاب و کاربردی محیط داخل و خارج و همچنین نورپردازی­ بین گیاهی و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین عوامل برتری طراحی سازه نهایی بر رقیبان خود خواهد بود.
جمع بندی اصول طراحی ویلا:
به طور کلی طراحی فضاهای اسکان موقت تفریحی نظیر باغ و ویلا باید لوکس، چشم نواز و در عین حال کاربردی و مقبول باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح مسافران و ساکنان به بهترین نحو مهیا شود.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

روند طراحی و اجرای باغ و ویلا

ثبت ابعاد زمین
توجه به جهت طلوع و غروب خورشید
جانمایی ساختمان ـ زمین بازی ـ آبنما ـ استخر و کلیه­ فضاهای مورد نیاز
طراحی راه های ارتباطی مناسب بین فضاها
طراحی داخلی فضای ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات و کاربردهای مد نظر
انتخاب نوع متریال مصرفی درفضاهای داخلی و خارجی

پیش­بینی تأسیسات مورد نیاز

۱ـ سیستم سرمایش مناسب
۲ـ سیستم گرمایش مناسب ترجیحاً با استفاده از سیستم خورشیدی و گرمایش از کف
۳ـ آبیاری قطره­ای هوشمند
۴ـ سیستم ایمنی مناسب
۵ـ پمپ و موتورخانه و جانمایی آن
۶ـ نورپردازی هوشمند جهت امنیت و بازده بیشتر
۷ـ اتاق سرایداری
۸ـ انبار جهت وسایل باغداری

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا و مخصوصا طراحی ویلا دوبلکس یکی از دغدغه های مهم زندگی امروزه می باشد. آنها برای فرار از دود و دم و شلوغی شهرهای بزرگ، ترجیح می دهند در مکانی آرام و خلوت و البته خوش آب و هوا زمینی را تهیه کرده و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در آنجا سپری نمایند. اما همه این را می دانند که قرار است فقط یک بار طراحی آنها صورت گرفته و ساخته شود و آنها باید سالها در این ویلا به آرامش برسند، پس یک طراحی ویلای دوبلکس عالی تنها گزینه برای شما می تواند باشد. به همین دلیل است که عرض می کنیم طراحی ویلای دوبلکس یک چالش بزرگ برای مردم امروزه شده است.

پلان ویلا دوبلکس باید مطابق سلایق شما طراحی و ساخته شود تا یک عمر بتوانید در آن آسایش داشته باشید. دوبلکس بودن یک ویلا از این نظر می تواند مهم باشد که شما در یک زیربنای ثابت بتوانید مساحت بیشتری برای پلان داخلی ویلا در اختیار داشته باشید و فضاها در آن به اندازه کافی دلباز و آرامش بخش باشد. این یک برتری بزرگ پلان ویلا دوبلکس نسبت به ویلای معمولی است.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

اصول طراحی ویلا دوبلکس

اصول طراحی ویلا دوبلکس، تقریبا اصول ثابتی هستند که اکثریت به آنها تسلط داشته و اصول کلی این نوع ویلاها دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما تفاوت های بزرگ و بارز در طراحی مدرن دوبلکسی که آرامش بخش و ایده آل باشد ، در رعایت نکات بسیار جزئی اما فوق العاده مهم در طراحی باغ ویلا شماست که رعایت این نکات را شما می توانید در ویلاهای مختلف ببینید. شما با ورود به این ویلاها احساس دلنشین و مفرحی خواهید داشت و این تفاوت ها را احساس خواهید کرد.

در این نوشته قصد داریم برخی از نکات جزئی اما حیاتی طراحی ویلای دوبلکس را که با تجربه و نظرات معماران بزرگ و قدیمی به دست آمده است را با هم مرور نماییم. این نکات فوق العاده در طراحی ویلا احتمالا در هیچ سایتی در اختیار شما قرار نمی گیرد. با رعایت این اصول, ویلای دوبلکس شما یک طراحی فوق العاده خواهد شد که لذت آن فقط نصیب شما و اطرافیان شما خواهد شد.

– در طراحی ویلای دوبلکس جهت ها را جدی بگیرید.

بهترین مکان برای طراحی ویلای دوبلکس و ساخت آن شمالی ترین قسمت زمین است. نور و صرفه جویی در مصرف انرژی، اصلی ترین برای این نکته می باشند. طراحی داخلی ویلا و نمای ویلا دوبلکس شما نیز به مراتب زیباتر و بهتر خواهد شد. خورشید از سمت مشرق طلوع می کند و در طول روز، متمایل به جنوب به سمت مغرب حرکت کرده و از آن غروب می نماید. وقتی طراحی ویلای شما، مطابق این جهت نمایی باشد، بهترین نتیجه را برای دریافت نور و صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما خواهد داشت. نمای ویلا دوبلکس شما نیز به سمت خورشید خواهد بود.

– سایه بان های شمالی و جنوبی در نمای ویلا دوبلکس

نور خورشید در ساعت های میانه روز می تواند روی اعصاب ساکنین ویلا شما باشد. در طراحی باید به اندازه سایبان های روی پنجره ها در قسمت شمالی و جنوبی ویلا حتما دقت نمایید. همانقدر که لازم است در قسمت جنوبی از سایبان های بلندتری استفاده نمایید، در شمال می توانید تا حد زیادی اندازه این سایبان ها را کاهش دهید. در زمستان می توانید از این نکته طلایی برای حفظ حداکثری انرژی در ویلای خود بهره ببرید.

– شما در یک آپارتمان زندگی نمی کنید.

اندازه فضاها و ارتفاع سقف در طراحی ویلا با یک آپارتمان بسیار متفاوت است، اما این تنها تفاوت میان این دو نمی باشد. آپارتمان ها محدودیت های بسیار زیادی در دریافت نور در خانه دارند که ویلاهای دوبلکس از این محدودیت ها برخوردار نیستند. پس ویلای خود را مانند آپارتمان طراحی نکنید.

– اندازه فضاها در طراحی

یکی از مزیت های بزرگی که می توانید در طراحی ویلا و البته در طراحی ویلا مدرن دوبلکس خود داشته باشید ، اندازه فضاهای دلخواه برای شما است. طراحی داخلی ویلا در اینجا اهمیت بالایی به خود می پذیرد. زیرا قرار است شما مطابق استانداردهای خانواده خود و سبک زندگی خود دست به طراحی داخلی ویلای خود بزنید.

اگر مهمان پذیر هستید و از فضاهای بزرگ لذت می برید، سالن اصلی خانه می تواند حکم دریا را در خانه شما ایفا نماید. در اندازه این دریای بی کران در طراحی و ساخت ویلا دقت نمایید زیرا به شدت به سبک زندگی شما بستگی خواهد داشت.

می توانید به جای یک سالن بزرگ، از ۲ یا حتی ۳ سالن برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس خود بهره ببرید. این مسئله برای جداسازی فضاها می تواند کمک شایانی به طراحی شما داشته باشد ، محل قرار گیری اتاق ها را مشخص تر نماید و آشپزخانه شما را با ارتباط به سالن های مختلف، مانند یک مروارید درون صدف نشان دهد.

– در طراحی ویلا مدرن دوبلکس دیوار شیشه ای را فراموش نکنید.

سعی کنید در قسمت هایی که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب می باشد، از دیوارهای شیشه ای برای طراحی مدرن خود بهره ببرید. البته آب و هوای منطقه سکونتی شما بسیار در این امر موثر است. در قسمت هایی از ویلا این کار تقریبا ممنوع می باشد. اما در جهت جنوب زیبایی خاص و منحصر به فردی به ویلا شما خواهد بخشید.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

– محل جانمایی پله ها در طراحی ویلا دوبلکس

این یکی از طلایی ترین نکات در طراحی ویلای شما می باشد. بارها پیش آمده است که پس از طراحی مالکین تصمیم به تغییر محل قرار گیری پله ها در داخل پلان ویلای دوبلکس خود شده اند. بهترین محل را باید برای آن انتخاب نمایید. حتما دقت داشته باشید که پله ها جلوی نور را نگیرند، فضاهای اصلی را اشغال ننمایند و امکان دسترسی از پایین و بالای پله به قسمت های مختلف به راحتی موجود باشد.

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

نمونه ای از طراحی ویلای مدرن

– ارتفاع سقف در طراحی ویلای دوبلکس

ارتفاع سقف در نظر گرفته شده برای ویلا دوبلکس می تواند همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد. بهترین طراحی داخلی ویلا می تواند در یک ارتفاع سقف نامناسب گم شود و ارزش خود را از دست بدهد و یک طراحی داخلی ویلای معمولی با یک ارتفاع سقف مناسب می تواند ایده آل و فوق العاده به نظر برسد. به هیچ وجه در ارتفاع سقف ویلای دوبلکس خود خساست به خرج ندهید و تا جایی که قوانین اجازه می دهند ، آن را افزایش دهید.

منابع: soroorstudio-laren.ir-memarian

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.