کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

جهت طراحی فضایی گرم و دلنشین و همچنین به وجود آوردن گوشه ای دنج برای دور همی های خانوادگی طراحی شومینه در دکوراسیون داخلی منزلتان می تواند گزینه مناسبی باشد.در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع شومینه از لحاظ سبک طراحی و نوع سوخت آشنا شوید.

انواع شومینه از لحاظ سبک

شومینه های مینیمال ترکیبی

اگر شما از جمله کسانی هستید که طرفدار سبک مینیمال هستید اما نمی خواهید فضای بسیار یکنواختی در طراحی داخلی خود ایجاد کنید بهتر است از شومینه های ترکیبی استفاده کنید.به این صورت که با ترکیب مصالح و رنگ های مختلف در ساخت شومینه ، فضای کاربردی و زیبایی را برای اهالی خانه به ارمغان آورید.

شومینه های مینیمال شیشه ای

یکی از مشکلاتی که در مورد به کاربردن شومینه ها در فضای منزل وجود دارد ، جاگیر بودن آن ها است.از آن جایی که امروزه آپارتمان ها بسیار کوچک طراحی می شوند ، استفاده از شومینه های جاگیر امری اجرا نشدنی است.اما نگران نباشید این مشکل امروزه به کمک شومینه های مینیمال و کم جا حل شده است.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از شومینه های پرطرفدار امروزه شومینه های شیشه ای هستند.همچنین مناسب فضاهای کوچک هم هستند که دلیل آن شفافیت و سبکی این نوع شومینه ها است.بنابراین اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می کنید با به کاربردن این شومینه ها فضای لوکس ، کاربردی و جذابی را در قسمت نشیمن منزل خود طراحی کنید.همچنین از مزیت های دیگر این شومینه ها می توان به ترکیب آسان آن با انواع سبک های بازسازی منزل اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون داخلی مینیمال

شومینه به سبک روستیک (روستایی)

یکی از المان های سبک روستیک شومینه های گرم و صمیمی هستند.مصالح و متریال های شومینه ها به این سبک مصالح سنگین طبیعی مانند سنگ ، آجر و … هستند.اگر سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما به سبک روستیک است با به کار بردن این شومینه ها به همراه یک طاقچه ، دکوراسیون داخلی فضای منزل شما بسیار خاص و زیبا جلوه داده می شود.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

شومینه های متناسب با دکوراسیون کلاسیک

شومینه های سنگی یکی از شومینه های پرطرفدار هستند که معمولا در خانه هایی که سبک طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک دارند به کار می روند.البته شما می توانید این مدل شومینه ها را با کمی خلاقیت در هر سبکی به کار ببرید.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

شومینه در دکوراسیون داخلی

شاید شومینه چیز کاملا نو و جدیدی نباشد ولی چنین سبکی در طراحی شومینه می تواند راهنمایی برای طراحی دیگر بخش های دکور منزلتان باشد. قاب موزاییکی برای شومینه راهی مناسب برای به نمایش گذاشتن آن است. در مورد بخش ها و جزییات مختلف شومنیه تان در زمان نوسازی و یا از زمان تهیه ی آن تصمیم بگیرید چرا که نقش مهمی در ظاهر دکوراسیون شما خواهد داشت.

شومینه ها علاوه بر کاربردی که دارند باعث ایجاد فضایی گرم ، صمیمی و زیبا در خانه ها می شوند ، به خصوص در فصول بارانی و سرد سال ، که به شدت در منازل کاربرد دارند.شما می توانید با انتخاب یک شومینه متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود ، آن را به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن منزل در نظر گرفته و با چیدمان صحیح مبلمان به دور آن فضایی دنج ، گرم و صمیمی در فصول پاییز و زمستان ، برای خود و اهالی خانه به وجود آورید.توجه داشته باشید که از شومینه ها علاوه بر فضای نشیمن و سالن منزل می توان در طراحی دکوراسیون تراس ها ، بام های سبز ، اتاق خواب های مستر و به عنوان پارتیشن یا جدا کننده استفاده کرد.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

شومینه در هر سبک و شکلی که باشد به فضای اتاق گرما می بخشد و آن را دنج و صمیمی می کند. اما چوب متریالی است که این حس را دو چندان می کند.به همین خاطر وقتی این دو را در کنار هم قرار دهید، حس گرما دو چندان می شود. شومینه های چوبی بسیار رایج بوده و دکوراسیون را هم زیبا می کنند.

بیشتر شومنیه های مدرن طراحی هایی دارند که به دنیال ایجاد حالت صمیمی و گرم نیستند بلکه در طراحی آن ها به مینیمال بودن و در عین حال در مرکز توجه بودن آن ها در دکوراسیون توجه می شود.طراح شومینه ای که در این تصویر می بیند آن را به کلی متحول کرده و شکلی نو به شومینه بخشیده است.
خانه هایی که سقف بلندی دارند بهتز است به جای شومینه های سنتی از شومینه های شناور در طراحیشان استفاده شود.شومینه های شناور از سقف آویزان هستند و به این شکل بین زمین و سقف می مانند.

همچنین بخوانید:

انواع روشهای اجرای نمای سنگی ساختمان

تاثیر رنگ شومینه های مینیمال در خانه های کوچک و بزرگ

انتخاب شومینه های مینیمال و مدرن با رنگ سفید یا روشن گزینه ی مناسبی برای خانه های کوچک هستند. این شومینه ها به این دلیل مناسب آپارتمان های کوچک هستند که حس سبکی بیشتری به فضا می بخشند.به طور مثال ، با طراحی یک شومینه ی سفید ، نواری نزدیک به کف اتاق ایجاد کنید که قسمت دیوار بالای آن آزاد شده و حسی گرم و صمیمی در فضا ایجاد می کند.

در خانه های بزرگ و پر نور با قرار دادن یک شومینه ی تیره تضادی جالب و زیبا در بازسازی ساختمان خود ایجاد کرده اید که فضای خانه ی شما را گرم تر و صمیمی تر جلوه می دهد.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

انواع شومینه از نظر سوخت

شومینه هیزمی

امروزه شومینه های هیزمی در انواع مدل ها و با توجه به دکوراسیون داخلی ساخته می شوند. این شومینه ها دارای کوره و منقل هستند که در ورودی کوره وسیله ای به نام دمپر برای جلوگیری از خروج گرمای اضافی قرار داده می شود. در ساخت شومینه هیزمی از مصالحی نظیر آجر، انواع سنگ، گچ، سیمان سفید، سرامیک و … استفاده می شود. مکان نصب این شومینه ها اصولاً در گوشه اتاق است. این شومینه ها از جمله اصیل ترین و سنتی ترین نوع شومینه هستند که گرما را از طریق سوخت هیزم به فضا منتقل می کنند. اگر به دکوراسیون خانه ها و ویلاهایی که با سبک روستیک طراحی شده اند نگاهی بیندازید متوجه حضور این شومینه ها خواهید شد. قرار گرفتن هیزم در آتشدان این شومینه ها حسی گرم و طبیعی به ساکنین منتقل می کند و مکانی گرم و دنج برای گپ و گفت و یا نوشیدن قهوه فراهم می نماید.

شومینه برقی

شومینه برقی یکی از پاک ترین و امن ترین نوع شومینه است که در مدل های کلاسیک و مدرن تولید و به بازار عرضه می شود. این شومینه نیازی به هیزم ندارد، در نتیجه هیچ نوع آلودگی و دوده در محل زندگی ایجاد نمی شود و همواره محیطی پاکیزه خواهید داشت. شومینه برقی آتش را به صورت نمادین نمایش داده و گرمایش مطلوب را برای خانه تامین می نماید. در حال حاضر طراحان درصدد تولید شیک ترین محصولات با کیفیت بالا و حداکثر بازده هستند تا بتوانند ایمنی و آسایش را برای ساکنین منازل به ارمغان بیاورند. استفاده از شومینه برقی هیچ نگرانی به همراه ندارد زیرا خطر گاز گرفتگی یا آتش سوزی در آن صفر است. در شومینه های جدید امروزی یک تایمر قطع کننده اتوماتیک نصب شده تا در مواقعی که حرارت لوازم الکتریکی بیش از حد می شود و امکان خطر آتش سوزی وجود دارد، به صورت اتوماتیک آتش خاموش شود. این شومینه ها قابلیت تامین گرمای لازم برای یک فضای ۴۰ متری را دارند. با بالا رفتن هزینه سوخت و همچنین حامل های انرژی بهترین گزینه برای گرم کردن اتاق های خانه شومینه برقی است. به جای گرم نمودن اتاق هایی که از آنها استفاده نمی کنید، یک اتاق گرم و راحت با شومینه گازی انتخاب کنید. برخلاف شومینه های گازی و هیزمی که در هنگام روشن بودن انرژی حرارتی زیادی تلف نموده و آن را به خارج از منزل هدایت می کنند، شومینه های برقی انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و هیچ اتلاف انرژی در حین روشن بودن صورت نمی گیرد. در این نوع شومینه از یک هیتر برقی برای تبدیل انرژی برق به حرارت استفاده می شود. راندمان شومینه برقی ۱۰۰ درصد است، بنابراین به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدررفت آن بهتر است از آن در ساختمان استفاده شود. در شومینه هایی که اخیراً ساخته شده اند از لامپ های LED برای نمایش شعله استفاده می شود. این لامپ ها انرژی کمی مصرف می کنند و به دلیل عدم وجود جیوه در آنها از انتشار گاز گلخانه ای جلوگیری کرده و در نتیجه دوستدار محیط زیست هستند. هر چند مصرف انرژی این لامپ ها کم است اما شعله با نور قوی تولید می کنند. شومینه های برقی جلوه بسیار شیک و مدرن به دکوراسیون خانه می بخشند و استفاده از آنها از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است. قیمت شومینه دیواری برقی از ۵۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

شومینه الکلی یا اتانولی

شومینه الکلی به دلیل اشتعال توسط محصولات الکلی دوده تولید نمی کند، در نتیجه نیازی به دودکش ندارد. راه اندازی آن بسیار آسان است و نیازی به متخصص برای نصب آن نمی باشد. شومینه اتانولی خاکستر ایجاد نمی کند و برای فضاهای داخل منزل و یا خارج از ساختمان گزینه ای ایده آل به شمار می آید. سوختی که برای این شومینه ها استفاده می گردد الکل ژلی یا بیواتانول مایع است و به دلیل تولید محدود کربن هیچ گونه اثر مخرب بر محیط زندگی نمی گذارد. نکته ای که در استفاده از این سوخت ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که مقدار بیواتانول مایع باید هنگام استفاده کنترل شود اما ژل در ظرفی که یکبار مصرف است سوخت گیری می شود. شعله هایی که با سوخت مایع ایجاد می شوند قابل تنظیم هستند اما شعله های شکل گرفته توسط الکل ژلی را فقط می توان خاموش یا روشن نمود. شومینه الکلی یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون خانه های امروزی محسوب می شود و صرفاً برای تامین گرمایش از آن استفاده نمی گردد. این شومینه ها شعله های طبیعی و نامنظمی را به نمایش می گذارند که زیبایی و آرامش را به همراه دارند. اگر به مدل های دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازید متوجه حضور این شومینه ها در طراحی داخلی و بیرونی منازل امروزی خواهید شد. شومینه الکلی قابل نصب در هر مکان است زیرا نیازی به دودکش ندارد. این شومینه ها در انواع رومیزی و دیواری ساخته و به بازار عرضه می شوند. قیمت سوخت شومینه الکلی با توجه به شرکت تولید کننده و مدل آن ممکن است گران باشد. تمیز نمودن و نگهداری این شومینه ها آسان بوده و با استفاده از یک دستمال مرطوب می توان لکه و آلودگی را پاک نمود. برای استفاده از شومینه الکلی فقط باید سوخت را در مخزن ریخته و آن را روشن کنید.

شومینه گازی

شومینه گازی در دو مدل دیواری یا ال سی دی و ساده تولید می شود. قیمت شومینه دیواری گازی از ۱۰۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰۰ تومان است و با توجه به شرکت تولید کننده و کارایی متفاوت میباشد. برای ساخت این نوع شومینه در اتاق ابتدا باید محل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. برای اتاق های بزرگ اصولاٌ از شومینه گازی دودکش دار استفاده و برای نصب آن از افراد متخصص کمک گرفته می شود. در مقابل شومینه های دیواری برای اتاق های کوچک مناسب می باشند و با نصب بر روی دیوار یک نقطه کانونی بسیار زیبا به نمایش می گذارند. نکته ای که در نصب شومینه های گازی باید مد نظر قرار گرفته شود استفاده از شیر جداگانه قطع و وصل گاز و یک ترموکوپل است. اجاق این شومینه ها باید در زیر دودکش نصب شود تا مواد آلاینده ناشی از اشتعال به سمت دودکش روند و از اتاق خارج شوند. دودکشی که برای این شومینه به کار می رود باید از جنس آجر باشد تا از نفوذ گاز منواکسید کربن به داخل منزل جلوگیری نماید. امور مربوط به ساخت شومینه های گازی باید در مرحله سفت کاری ساختمان انجام شود.

نکات قابل توجه در خرید شومینه

  • مدل های جدیدی که برای شومینه های برقی به بازار ارائه شده اند مجهز به ریموت هستند.
  • شومینه ال سی دی یا دیواری را می توان با قابی که دور آن قرار می گیرد تزئین نموده و زیباتر کرد.
  • قیمت شومینه چدنی به نسبت سایر شومینه ها گران تر است.
  • در دکوراسیون خانه های امروزی، شومینه مدرن راه حل مناسبی برای تفکیک فضا محسوب می شود.
  • جنس شیشه ای که برای محافظت از شومینه نصب می شود سکوریت و نشکن است.
  • شومینه برقی در دو نوع نمایشی و گرمایشی در بازار به فروش می رسد.
  • در صورت انتخاب شومینه برقی، نوع هوشمند آن را انتخاب کنید تا دما به طور خودکار تنظیم شده و از اتلاف انرژی ممانعت گردد.
  • شومینه های سنتی به فضای بیشتری در ساختمان نیاز دارند اما شومینه های مدرن را می توان در مکان های کوچک نیز نصب نمود.
نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

قیمت شومینه

شومینه ها با توجه به متریالی که در ساخت آنها به کار می رود دارای قیمت های متفاوت هستند. علاوه بر آن قیمت شومینه تحت تاثیر نوع برند و شرکت تولید کننده نیز می باشد. برندهای مختلف با توجه به کیفیتی که برای شومینه های خود در نظر می گیرند، قیمت های متفاوتی اعلام می کنند. هر چه کیفیت، کارایی و زیبایی شومینه بهتر باشد قاعدتاً طول عمر و دوام آن نیز بالاتر خواهد بود و متقاضیان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. شومینه ها با تنوع بسیار بالا به مشتریان ارائه می شوند و آنها با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به خرید اقدام می نمایند. اکثر فروشندگان گارانتی دو ساله به مشتریان ارائه می کنند که بعد از نصب در اختیار آنها قرار می گیرد. اگر بخواهیم حد متوسطی برای قیمت شومینه در نظر بگیریم می توانیم به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ تومان اشاره کنیم. کمترین قیمت خرید و نصب شومینه ۱۰۰۰۰۰۰ تومان و بالاترین آن ۵۰۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه ای از کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

منابع:persianv.com-hiradana.com-omranisfahan.com

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.