مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

به گزارش بخش خبری سایت نقش شهر به نقل از وزارت مسکن و شهرسازی ،

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران رسید، دو طرف به منظور تسهیل همکاری فی مابین و در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه و به منظور ارتباط سازمان‌یافته و بهره‌مندی از دستاوردهای علمی و تخصص‌‌های مختلف علمی- تحقیقاتی و امکانات بالقوه و بالفعل طرفین در جهت حل مشکلات و معضلات شهر تهران در زمینه ارتقای سلامت شهروندان تهرانی این تفاهم‌نامه مشترک را امضا کردند.

بهره‌مندی طرفین از توانمندی‌های پژوهشی یکدیگر از قبیل امکانات تخصصی، کتابخانه‌ای، اسناد، مدارک، منابع علمی، اطلاعات و داده‌های خام، همکاری و مشارکت در برگزاری همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی مرتبط با حوزه مدیریت شهری،‌ تهیه مطالعات کاربردی برای شهر تهران بر اساس قوانین و مقررات داخلی شهرداری تهران، اعطای تسهیلات علمی برای کارکنان طرفین جهت شرکت در نشست‌ها و دوره‌های علمی و ارتقای مهارت‌ها، مطابق با قوانین و مقررات شهرداری تهران، همکاری برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی و تخصصی ملی و بین‌المللی به صورت مشترک، استفاده از تسهیلات رفاهی، امکانات و تجهیزات (سالن همایش و خوابگاه) در برنامه‌های آموزشی مشترک از جمله محورهایی است که دو طرف بر اساس مفاد تفاهم‌نامه ۸ ماده‌ای ملزم به انجام آن هستند.

همچنین استفاده از توان طرفین در برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره، ارزیابی و داوری طرح‌ها و چاپ مشترک کتب تالیف یا ترجمه شده با استفاده از ظرفیت و آرم انتشارات طرفین تفاهم‌نامه با رعایت قوانین مرتبط مورد عمل شهرداری از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه مشترک همکاری است که از سوی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران امضا شد.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن ارائه مختصری از مهمترین وظایف و فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ۴ محور پروژه‌های تحقیقاتی، صدور گواهینامه فنی، تدوین مقررات، استانداردها و ضوابط و برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: اینها همگی محورهایی است که از جنبه‌های مختلف به مدیریت شهری بازمی‌گردد و قطعا می‌تواند زمینه ساز انجام اقدامات مشترک و تبادل اطلاعات باشد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راهکارهای مناسب مبتنی بر تحقیقات و مطالعات مهمترین اقدام برای مدیریت مسائل مربوط به شهر تهران و معضلاتی است که در این کلانشهر وجود دارد. مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز تاکنون تمامی تلاش خود را در این رابطه کرده است.

وی با اشاره به تدوین دو دستورالعمل مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود در مقابل آتش و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود در برابر زلزله از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: با استناد به این دستورالعمل‌ها و بر اساس اولویت‌‌ها و دستور کار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را به دست آوریم. قطعا نتایج این تحقیقات می‌تواند در سطح ملی بسیار تاثیرگذار باشد.

شکرچی‌زاده ادامه داد: هنر ما محققین این است که حقیقت کار را دربیاوریم و بتوانیم برای فعالان حوزه اجرا راهکارهایی را ارائه و عملیاتی کنیم. تلاش مجموعه مرکز تحقیقات نیز همواره بر این بوده که نتایج کار تحقیقاتی در حوزه اجرا بنشیند و امیدواریم این جلسه سرفصل همکاری‌های خوب آتی باشد.

در بخش دیگری از جلسه مشترک امروز، محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز با معرفی اجمالی از ساختار و مجموعه تکالیف و وظایف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و حضور ۱۳ گروه در مجموعه مرکز مطالعات به عنوان کانون مشورتی و فکری شهرداری تهران، بر این نکته تاکید نمود که روسای این گروه‌ها و کمیته‌ها عمدتا از معاونین شهرداری هستند و تلاش بر این است تا هر چه بیشتر پژوهش‌ها را به ساختار اجرا نزدیک کنیم.

بوچانی افزود: ما یک مرکز پژوهشی کاربردی هستیم که تلاش می‌کنیم نارسایی‌ها، معضلات، مشکلات و چالش‌های اجرایی حوزه‌های ۱۳‌گانه شهرداری را شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بیرونی به صورت تکنیکال و فنی به حل آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر در کشور این است که دستگاه‌هایی که کار فکری برای حوزه اجرا انجام می‌دهند ارتباطشان با هم کم و محدود است. ما آمادگی داریم و در تلاش هستیم با انعقاد این تفاهم‌نامه و تعیین حوزه‌های همکاری مشخص و معین، در جهت هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های کاربردی گام برداریم. آنچه امروز در شهرها می‌بینیم نتیجه کم‌توجهی به مسئله پژوهش و تحقیق است. ما آمادگی داریم تا در شهرداری تهران فصل مشترکی از روابط را داشته باشیم.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به سامانه پژوهش‌یار مستقر در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خواستار اشتراک بخشی از مطالعات و حوزه‌های کاری مرکز تحقیقات در این سامانه با هدف همگرایی و هم‌افزایی در حوزه دانش شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری به عنوان بزرگترین جشنواره پژوهشی مدیریت شهری کشور، ثبت آثار مرکز در زمینه مقالات پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه و… را در این جشنواره خواستار شد.

خاطرنشان می‌شود در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، محمدعلی عبدی معاون توسعه مدیریت و منابع، احمد منصوریان رئیس بخش قیر و آسفالت، جعفر سبحانی رئیس بخش فناوری بتن و علوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، صادق‌زاده مشاور راهبردی،‌بصیری معاون زیرساخت و طرح جامع، نوری مدیر امور فنی عمرانی و امور بحران و شفیعی رئیس حوزه معماری و شهرسازی از  مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران حضور داشتند.

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از سال ۱۳۵۲ فعالیت‌های خود را آغاز نموده است و در این راستا، ارتقای بهره‌وری و پیشتازی در حل مسائل مدیریت شهری و برنامه‌ریزی توسعه شهری تهران از طریق مدیریت تمامی فرآیندهای مطالعاتی شهرداری تهران اعم از تفکر، پژوهش، مطالعه، نوآوری و یافتن راه کارهای نوین و اقدامات مناسب برای انجام مأموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران و نظارت، ارزیابی و بروز رسانی طرح جامع، با بهره گیری از نیروهای متخصص و فناوری های منطبق و به روز را در دستور کار خود دارد.

لینک منبع

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.