مرمت مجسمه خیام استاد صدیقی برای من کلاس درس بود

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ ابراهیم اسکندری درباره مرمت مجسمه خیام اظهار کرد: شستشو، لایه برداری و ترمیم قسمت های شکسته از جمله اقداماتی است که برای مرمت این مجسمه انجام و تقریبا کار رو به اتمام است.
وی در پاسخ به این سوال که چطور باید از این مجسمه حفاظت شود، ادامه داد: در موقعیت مجسمه های مدلینگ را جابجا یا در موزه نگهداری کرده و بدلی از آن را در شهر قرار می دهند. بهتر این است که در موزه نگهداری شود. در حال حاضر که البته موزه ای برای نگهداری این گونه آثار وجود ندارد می توان با قرار دادن شیشه در اطراف آن از این مجسمه حفاظت کرد.
اسکندری درباره استاد صدیقی، تصریح کرد: استاد صدیقی از اساتیدی بود که هنر مجسمه سازی را از ایتالیا به ایران وارد کرد. تجربه شخصی من این است که بین مردم و مجسمه سازی فاصله زیادی افتاده بوده و کمتر با آن آشنا بودند اما الان به همت سازمان زیباسازی و برپایی جشنواره های هنر شهری در یک دهه گذشته، بیشتر با این هنر آشنا شده اند.
این مجسمه ساز تاکید کرد: استاد صدیقی با سنگ کار می کرد و به همین دلیل همه کارهای ایشان ماندگار شد. امیدوارم سازمان زیباسازی هم به سمت استفاده از سنگ و برنز یا متریال های ماندگارتر برود.
وی درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در نگهداری هنرهای شهری بویژه مجسمه، ادامه داد: برگزاری کارگاه هایی مانند سمپوزیم ها و جشنواره های هنر شهری که خود مردم در آن حضور دارند، معمولا در این زمینه موفقیت آمیز بوده است.

Source link

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.