ضرورت توجه به معماری مدارس همراه با مقاوم سازی مکان‌های آموزشی

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

به گزارش بخش خبری سایت نقش شهر،

معاون استاندار سمنان گفت: ایمن سازی مدارس با توجه به سبک معماری و زیباسازی محیط تحصیل در میزان یادگیری نسل آینده کشور موثر است.

به گزارش ایلنا، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان روز دوشنبه ۲۰ مرداد در بازدید از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: اداره کل نوسازی مدارس با نسل آینده ساز جامعه سر و کار دارد و فضاهای آموزشی نیز تاثیر مثبت بر انگیزه و در نتیجه یادگیری دانش آموزان دارد که لازم است علاوه بر مقاوم و ایمن سازی فضا به سبک معماری، آراستگی فضا و خصوصا ایجاد بستر فیزیکی برای انجام کارهای گروهی توجه شود که جنبه پرورشی نیز دارد.


وی همچنین بر ضرورت به روز رسانی تجهیزات و بهره گیری از فناوری‌های نو در امر آموزش تاکید کرد و اذعان داشت : این اداره کل در بحث جلب مشارکت های خیرین در امر مدرسه سازی و نوسازی مدارس و در راستای برنامه ها و اهداف دولت و نظام اداری توانسته الگوی مناسبی برای مشارکت و رویکردهای مبتنی بر مردم در جهت بهبود خدمت رسانی بردارد.

معاون استاندار سمنان در ادامه به پویش آجر به آجر اشاره و ضمن تایید اصل و اساس این طرح و مشارکت در امر خیر مدرسه سازی، گفت: این طرح با قید فرهنگ سازی و اختیاری بودن و با رویکرد جلب مشارکت عمومی مردم به دور از اجبار و موارد مشروط، می تواند در راستای ترویج امر خیر مدرسه سازی موفق عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت های مالی و منابع درآمدی استان اشاره کرد و افزود: در بحث شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان جلسات به صورت مستمر با نظر شخص استاندار سمنان در حال برگزاری است و معتقدیم مولد سازی بهترین راه است اما در برخی موارد و به واسطه محدودیت ها می توان با فروش این اموال به عنوان روشی مناسب و در کوتاه ترین زمان، به نتیجه مطلوب دست یافت.

معاون استاندار سمنان در پایان ضمن بیان این مطلب که فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از ضروریات است، تاکید کرد: فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه های اجرایی استان می‌تواند با تزریق منابع مالی مناسب در سیستم درآمدی و اعتباری اداری استان، راه برون رفت از مشکلات و محدودیت های مالی و درآمدی ایجاد شده در بین دستگاه های اجرایی استان باشد.

لینک منبع

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.