آموزش ترسیم نقشه فاز دو سقف کاذب

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول و دوم این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. بیشتر بخوانید: اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱) اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 2)...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت...

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۱)

در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. فرودگاه محلي است که براي نشست و برخاست هواپيماها تعيين شده است. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي...

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

   آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. این فضاها باید به خوبی طراحی شده و بتوانند از...

جهت تهیه نقشه فاز دو سقف کاذب می بایست ابتدا نقشه های فاز دو پلان را ترسیم کنیم.پس از ترسیم پلان فاز دو از پلان هر طبقه یک بلوک تهیه میکنیم و برای ترسیم سایر پلانها آن بلوک را کپی میکنیم.

به عنوان مثال ما یک بلوک فاز دویی از پلان طبقه همکف داریم و برای ترسیم پلان سقف کاذب، پلان کف سازی،پلان ارجاعات و پلان اندازه گذاری این پلان را بیس کار قرار میدهیم و لایه سقف کاذب و … را در لایه مخصوص به خود و روی این پلان ترسیم میکنیم.

جهت تهیه نقشه فاز دو با ما تماس بگیرید.

البته بعضی از افراد از روش لی اوت در ترسیم نقشه های فاز دو استفاده می کنند که ما به علت سنگین شدن فایل و سختی کار در این روش، این روش را توصیه نمیکنیم.

پلان فاز دو

پلان فاز دو

تطبیق پلان فاز دو سقف کاذب با نقشه های تاسیسات

جهت ترسیم سقف کاذب ابتدا می بایست نقشه تاسیسات را با پلان معماری تطبیق داده و محل رد شدن کانالها و لوله های تاسیساتی و همچنین ارتفاع کانالها را در نظر گرفت.در فضاهایی که چندین کانال تاسیساتی با ارتفاع متفاوت وجود دارد به دو روش میتوان عمل کرد.

روش اول : در صورتی که ارتفاع سقف به حد منایبی باشد و بخواهیم سقف یکپارچه ای داشته باشیم، ارتفاع سقف کاذب را زیر بلند ترین کانال تاسیساتی در نظر می گیریم.

روش دوم: بسته به طرح مورد نظر در قسمتهایی که ارتفاع کانال بیشتر است ، سقف کاذب پایین تر و در سایر قسمتها سقف کاذب بالاتر در نظر گرفته می شود.

پلان فاز دو سقف کاذب

پلان فاز دو سقف کاذب

تطبیق پلان فاز دو سقف کاذب با نقشه های سازه

جهت ترسیم پلان و برش سقف کاذب و به طور کلی جهت تعیین ارتفاع سقف کاذب ، ضروری است که ارتفاع تیرها را بررسی کنیم. جهت بررسی ارتفاع تیر ها میبایست پلان تیر ریزی فاز دو را روی پلان معماری کپی کرد و محل دقیق و ارتفاع تیرها را بررسی نمود.

همچنین بخوانید:

آموزش پلان فاز دو کف سازی

آموزش تهیه پلان فاز دو

دقت داشته باشید که ارتفاع هر قسمت از سقف کاذب به ارتاع تیر و کانالی که بالاتر از آن قسمت است بستگی دارد.در این بخش نیز میتوان ارتاع بلند ترین تیر هر اتاق و بلند ترین کانال را در نظر گرفته و ارتفاع سقف کاذب را با توجه به آن تعیین کرد.

برش فاز دو از سقف کاذب

برش فاز دو از سقف کاذب

نور پردازی در سقف کاذب

در ترسیم پلان سقف کاذب در نظر گرفتن نور پردازی های مورد نظر معمار بسیار ضروری میباشد.این نور پردازی ها میتواند در محل تغییر ارتفاع سقف های کاذب نسبت به هم ،به صورت نور مخفی در نظر گرفته شود.

نورپردازی در سقف کاذب

نورپردازی در سقف کاذب

طراحی پلان سقف کاذب

پس از تعیین ارتفاع هر قسمت از سقف کاذب ، می توان طراحی سقف کاذب هر فضا را آغاز کرد. در طراحی باید به کاربری هر فضا توجه کرد و متریال مورد نظر را بر اساس کاربری در نظر گرفت. به طور معمول جهت طراحی سقف کاذب از سقفهای کاذب کناف یا گچ و رابیتس استفاده می شود.

انواع سقف های کاذب

  • سقف کاذب مشبک
  • سقف کاذب پی‌وی‌سی
  • سقف کاذب رابیتس
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب گریلیوم
  • سقف کاذب آی گلس
  • سقف کاذب کشسان
  • سقف کاذب ام دی اف
  • سقف کاذب آکوستیک
  • سقف کاذب ترکیبی
  • سقف کاذب کناف

انواع سقف کاذب کناف

  • کناف تایل
  • کناف ضد آب
  • کناف ضد حریق
  • کناف ساده

ترسیم پلان فاز دو سقف کاذب

جهت ترسیم پلان فاز دو سقف کاذب می بایست سقف های کاذب در هر فضا از نظر ارتفاع و متریال دسته بندی شوند. برای نشان دادن متریال و ارتفاع هر قسمت از یک طرح هاشور استفاده می شود. بدین صورت که تمام سقف های کاذبی که هم ارتفاع و هم متریال هستند با شکل هاشور مشابه نمایش داده می شوند.سپس در هر شیت و در گوشه نقشه ، متریال و ارتفاع هر هاشور را به صورت کامل معرفی می کنیم.ارتفاع سقف های کاذب می بایست به نسبت کف تمام شده هر طبقه مشخص شود.

معرفی سقف کاذب در پلان فاز دو

معرفی سقف کاذب در پلان فاز دو

پس از اتمام ترسیم ، می بایست طرح سقف کاذب در تمام فضاها دارای اندازه گذاری باشند.دقت داشته باشید که سقف کاذب و اندازه گذاری ها هر کدام در لایه مخصوص خود باشند. همچنین طرح سقف کاذب روی بلوک پلان فاز دو ترسیم شود و داخل بلوک قرار نگیرد.

پلان فاز دو سقف کاذب

پلان فاز دو سقف کاذب

ترسیم برشهایی از سقف کاذب

در نقشه های فاز دو می بایست تمام جزئیات اجرایی کار و دیتیل های مربوطه با تمام جزییات ترسیم شوند.به همین جهت در ترسیم پلان سقف کاذب نیز می بایست تمام جزیییات ترسیم تا ابهامی در روند اجرای کار وجود نداشته باشد.

پس از اتمام ترسیم پلان ، می بایست برش هایی از سقف کاذب هر فضا ترسیم شود به صورتی که شکل و ارتفاع سقف کاذب نسبت به تیر سازه ای بالای آن و نسبت به کف تمام شده معماری مشخص شود.معمولا این برش ها در قالب چند برش کلی از ساختمان ارائه می شود.

برش فاز دو از سقف کاذب

برش فاز دو از سقف کاذب

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام نقش شهر ، مفید و متفاوت :

نظرات و تجربیات خود را درباره این مقاله با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.